2013. március 25., hétfő

Hurrá, Bohemia!

Central Bohemia Csehország Prága körüli központi tartománya, ide röpülünk most a képzelet szárnyán. Ez a kirándulás egy búcsúzó nyolcadik osztály utazása 2002 tanév végén.
Az utazási láztól izgatott "Kiss csapat" kora reggel kelt útra Ausztrián keresztül Csehországba. Tudjátok milyen sok csodaszép kastély és vár van ezen a vidéken? Mi oda - vissza útban is felkerestünk néhányat, pihenés képen, lábunkat nyújtóztatva sétáltunk a parkokban és a kastélyok termeiben. Lednicében a romantikus Lichtenstein-kastély francia kertjében és angol stílusú ősparkjában gyönyörködtünk a növény ritkaságokban és a farktollaikat szétterítő pávákban.

Lednice
Sétáltunk Telč  főterén,  melyet reneszánsz és barokk stílusú, változatos színekben pompázó házak ölelnek körül.
Telč  főtér
A kora esti órákban vették birtokukba szobáikat a Berounka folyó völgyében lévő JEKA házban a csöppet sem fáradt lányok és fiúk. Azt hiszem mondanom sem kell, hogy az első éjszaka nagyon kevés alvással telt el, hol az egyik, hol a másik szobából hallatszott duruzsolás, nevetgélés.

Szállásunk
A következő napokban sok érdekes kaland várt ránk, igaz az időjárás nem volt valami kegyes hozzánk, néhányszor meg is áztunk. A felnőttek kinyitották az esernyőt, felvették az esőkabátot, de valakiknek ez ciki volt, inkább bőrig áztak és cidriztek, de ők nem fáztak.

Esik, megáztunk...
Jártunk a Nižbor üveggyárában, ahol megcsodálhattuk a  híres bohhémiai kristályokat, figyeltük hogyan készül egy-egy termék.

Így készül a csodás kristály
Jól megáztunk az "aranyutcás" cseppkőbarlangoknál, de amikor Karlštejn váránál kiszálltunk az autóbuszból már szikrázó napsütésben sétálhattunk.

Karlštejn vára
És jön az "arany" Prága! Magyarul beszélő idegnvezető nénik jól megsétáltatták a csapatot a királyi vártól a Károly-hídon át a Vencel térig, de megérte. A délután kisebb csoportokban   lehetett  "csavarogni" az ó-városban. Ezután jött a meglepetés, a diszkó-hajó! Szabad program, aki szeretne részt venni a diszkózásban, az Prágában maradhat, és vonattal utazik "haza". A nyolcadik osztályosok mind ott is maradtak a tanáraikkal, mi "öregek" vissza mentünk a szállásunkra.

Prága

Arról még nem is meséltem, hogy  szállásunk a fővárostól mindössze 30 km-re, a festői szépségű erdős, hegyes, mezős "Cseh Karsztvidék" természetvédelmi területén a Berounka folyó völgyében van. Esténként a kirándulások után andalító sétákat tehetsz a folyó partján, vagy vonattal fél óra alatt bent vagy Prága központi pályaudvarán, a Vencel tér közelében.

A Berounka
Jártunk Melnik történelmi városkában, az Elba és a Vltava torkolatánál, meglátogattuk reneszánsz kastélyát, a felnőttek megkóstolhatták e fontos borvidék különlegességeit. Meghódítottuk a kokorini várkastélyt, ahová     vadregényes erdő öreg fái és sejtelmes sziklaképződményei között jutottunk fel.

Meghódítjuk Kokorin várát

Mint minden jónak, ennek a kirándulásnak is elérkezett az utolsó napja, ebéd után még egy búcsú séta, azután csomagolás és takarítás, hogy tisztán adjuk át a helyet a következő csoportnak.
Vár még ránk néhány élmény a haza felé vivő úton is.

Holnap indulunk haza

Először az Orliki tó partján fekvő, a XIII. században gótikus stílusban épített, majd a Schwarzenbergek neogótikussá átalakított Orlik várához érkezünk, csodás látvány tárul elénk.

Vízi  vár az Orliki tó partján

Sétálunk Tábor városának főterén, majd tovább indulunk, hogy tegyünk egy romantikus sétát Červená Lhota  a Névtelen vár című filmből ismert "Vörös Kastély" körül. Egy esküvő zajlik épp a kastély falai között, az egyik kislány megjegyzi, hogy Ő is itt szeretné majd tartani az esküvőjét, olyan romantikus. Vajon teljesült az álma? : )
Červená Lhota, a "Vörös Kastély"
Lassan esteledik, még egy séta a  Vajgar-tó partján fekvő mediterrán hangulatú romantikus városban, Jindřichův Hradecben, azután az osztrák határ felé vesszük az irányt, indulunk haza.
Mennyi nyári élmény egy kirándulás alatt!

A csapat egy részének ez volt a kezdet a kalandok sorozatában, mert gyorsan eltelik az a néhány hét, és indulunk az Angol - Tóvidékre... Tarts velem Te is, várlak... : )