2013. március 12., kedd

Gyere velem, vár a vadregényes FRANCIA NAGY KANYON

2001 június 24. este indult a "Kiss csapat" újabb kalandozásra. Ezúttal a francia "Nagy Kanyon" a Gorges du Tarn az utazás célpontja. Keresgélve emlékeim "kincsei" között, megtaláltam azt az újság cikket, melyet hatodik osztályos útitársunk írt erről a kirándulásról. Ezt olvashatod most.

Gorges du Tarn, a  francia "Nagy Kanyon"
"Franciaország. A mai napig ez a szó csak egy földrajzi név volt számomra. Egy olyan ország neve, amellyel csak képeken és könyvekben találkoztam. De ez már nem sokáig lesz így. Hamarosan felszállok egy buszra, ami Dél-Franciaországba, a Tarn folyó völgyébe viszi népes csapatunkat.
Mindenki időben érkezik, így rövid búcsúzkodás után indulunk is. Kicsit megszeppenek, hiszen egyedül, a szüleim nélkül még soha nem utaztam ilyen messzire és hosszú időre. A társaság és hangulat azonban gyorsan jó kedvre derít. Tudjuk, hogy hosszú utazás vár ránk, mégsem csüggedünk. Ahogy sötétedik, lassan elcsendesedik a csapat, előkerül a kispárna, a takaró. Jó éjszakát.

Csipkerózsika kastély,  Neuschwanstein
Kora reggel sétálunk Salzburg szinte kihalt és csendes utcáin, ami nemsokára nyüzsgő élettel telik. Utunk során megcsodáljuk Neuschwanstein meseszerű kastélyát, és könnyedén odaképzeljük Csipkerózsikát a hófehér falú, karcsú toronyba. Az éjszakát Tirolban, a Lech folyó völgyében lévő Stanzack faluban egy szép kis JEKA házban töltjük.

Ebben az "ismerős" házban aludtunk

Következő nap délelőttjén a társaság teljes egyetértésben sétál Liechtenstein fővárosának utcáin, és még nem is sejtjük, hogy néhány óra múlva két táborra szakadva harcolunk egymás ellen. Nem kell megijedni, a csata helyszíne egy svájci hágó csak nem 2500 méter magasságban, ahol bőszen hógolyózunk a nyári télben.

A Rhone-gleccser és hócsata
Városnézés útközben
Most egy Genfhez közeli szálláson tértünk nyugovóra, hogy másnap reggel frissen sétáljunk egyet Genf nevezetességeit csodálva. Útközben láttuk még Orange francia városka római kori emlékeit.

Orange római kori emlékei között
Ahogy közeledtünk utunk végállomása felé, egyre többet gondoltunk vetett ágyra. Szállásunkról és ellátásunkról a JEKA gondoskodik, így ezek miatt nem kell aggódnunk, tudjuk jó kezekben vagyunk. Franciaországi "lakóhelyünk" Les Vignesben, egy festői kis faluban van. Házunk közvetlenül a gyors folyású Tarn folyó partján áll, melyben egyszerűen berendezett, tiszta szobák várnak ránk, fáradt utazókra.

Ez lesz a "mi" házunk egy hétig : )
Hogyan telt a következő hét, milyen kalandokban volt részünk, megtudhatod nemsokára, de most kicsit elfáradtam, pihenek és folytatom... : )