2013. április 26., péntek

És most, következzék az Angol - Tóvidék, a Lake District

Egy kis tavaszi kitérő után újra itt vagyok : )

"Sétáltam, mint felhő, melyet
szél hajt, céltalan, könnyedén,
s egyszer csak egy sor, egy sereg
aranyliliom tűnt elém,
a tó partján, a fák alatt
ringtak, táncoltak álmatag."
/William Wordsworth: Táncoló tűzliliomok/

Tudjátok, hogy itt a Tóvidéken élt William Wordsworth romantikus költő és Beatrix Potter aki meséskönyveket írt saját illusztrációval, melyet a mai napig Nyúl Péter mesék néven ismer a világ.

Folytatódjék az "Útinapló Nagy-Britanniából", lássuk milyen kaland várt a Kiss - csapatra!

"2002.07.28.  Vasárnap:
Ezen a napon szabadprogram volt, amit a csapat nagyobb része pihenéssel és az addigi élmények feldolgozásával töltött el. Ebéd után könnyű sétára mentünk a faluba, ismerkedtünk a környékkel. A Coniston - tó csodazöld környezete magával ragadó. A csapat másik fele túrázott egyet a környező hegyekben, az élménybeszámolókból azt lehetett leszűrni, hogy nagyon élvezték.

2002.07.29. Hétfő:
 A 7 tó körút. Első állomásunk William Wordsworth költő házának megtekintése. Ezután egy nagyszerű turista- és oktatóközpontot látogattunk meg  a Windermere - tó partján. Ezt felnőtt és  gyerek egyaránt nagyon élvezte. Séta a gyönyörű kertben és a tóparton. Nemsokkal később már a Kirkstone - hágót hódítottuk meg (1481 láb = kb 700 méter), pár órával később pedig, már az Aira Force nevű vízesés lábánál álltunk és csodáltuk a lezúduló, hatalmas víztömeget. A nap utolsó programja az "egyes-ház" városának, Keswicknek a megtekintése volt. A Ceruzamúzeum után várost néztünk, majd erőt gyűjtöttünk a várostól pár kilométerre lévő Castierigg-i kőkörnél, végül pedig mindenki visszatért a házába.

2002.07.30.  Kedd:
Ma a természeti szépségekben gyönyörködtünk. Reggel egy kellemes hajókázással a már előző napon megismert Windermere - tavon, majd sétáltunk egyet a vízalatti Aquárium-ban. Ezután egy csodálatos kastélyt (Sizergh Castle) és egy ahhoz tartozó, díjnyertes kertet (Levens Hall) tekintettünk meg. A "rövid" napot Kendalban egy újabb városnézés zárta le.

2002.07.31.  Szerda:
Az utazás során ezen a napon esett az eső először. A mai napunk nem volt hosszú, viszont annál tartalmasabb. Ulverstone-ban  megnéztük a Stan és Pan (Laurel&Hardy) múzeumot, ahol egy némafilmet is megtekinthettünk a két híres nevettető főszereplésével. Ennek a helynek az volt a külön érdekessége, hogy a mozi terem nem volt nagyobb 3x2 méternél, így a 40 fős csoport elég szűken fért be. Volt, aki a lábaival a nyakában nézte végig a 20 perces filmet. Miután újra a szabadban voltunk a Heron Glass nevű Üveg Múzeum és gyárba mentünk, ahol saját szemünkkel láthattuk, hogy miként készülnek a különböző üvegtárgyak. Egy  kis szuvenír vásárlás után a nap utolsó látnivalójaként a Holkers Hall-t tekintettük meg, ahol egy gyönyörű kastély és kert fogadott minket.

Ulverstone-ban

2002.08.01.  Csütörtök:
Ma a kikötővárosokat jártuk végig. A sort Cockermouth nyitotta, ahol azonban parkoló hely hiányában nagyon kevés időt töltöttünk el. Csak annyit, amit a szűk utcákban való haladás emésztett fel. Szikrázó napsütés és meleg fogadott minket Maryportban, az óceán parti kikötővárosban. Egy csodálatos városnézés után a közelben lévő másik kikötővárosba indultunk. Workington a terület ipari központja, ezáltal sokkal nagyobb lélekszámú, mint a békés kis város, Maryport, ahol minden ember ismeri egymást. Itt némi séta és vásárlás szerepelt a programban. A kora esti órákban érkeztünk meg a szállásra.

2002.08.02.  Péntek:
Újabb szabadnap. Készülődés az indulásra, takarítás.
(Azt tudod ugye, csak akkor   várhatod el, hogy tiszta ház fogadjon, ha Te is úgy hagyod ott magad után. Minden  JEKA szálláson mi készítjük el az alapanyagokból az ételt, mi mosogatunk és takarítunk. Egy jókedvű társaságban ez még szórakoztató is! Sok kéz, hamar kész. : ) Milyen finom igazi angol reggeliket készítettünk! Adva volt minden, a szuper nagy teljesítményű  sütőben gyorsan elkészült a ropogós meleg pirítós. *Marika Kiss)

A csapat "másik" felének egy házacskája Keswick közelében

Mi a Coniston - tó mellett laktunk

2002.08.03.  Szombat:
Ezen a napon indultunk el hazafelé. Búcsút intettünk a tóvidéknek és London felé vettük az irányt. Útközben városnézés Stratford-Upon-Avon-ben. W. Shakespeare szülővárosában, és a másik híres egyetemi városban, Oxfordban. Folyamatos utazás a fővárosig, buszos városnézés, majd a szállás elfoglalása.

Shakespeare nyomán

Oxford
2002.08.04.  Vasárnap:
Városnézés Londonban. A Trafalgar Square, az őrségváltás, a Big Ben, a Parlament, az új városháza (július elején adták át), a Tower Bridge, a Tower és a Tate múzeum megtekintése után Doverbe mentünk, búcsúztunk a Brit-szigettől. Pár órával később már a belga szállásunkon, Gentben pihentünk.

londoni pillanatok
A kompon. Irány a kontinens!

2002.08.05.  Hétfő:
Reggeli séta Gentben. Megtekintettük a város főterét, az Igazságügy minisztériumot és három gyönyörű katedrálist. Strasburgba való megérkezésünk előtt rövid városnézés volt Büsszelben és Luxemburgban.

2002.08.06.  Kedd:
Utazás haza, nyomunkban az esővel. Esti, buszos városnézés Bécsben. Érkezés Budapestre a kora hajnali (szerda) órákban."

A beszámolót készítette: Besenyei Gabriella.

Az élményekről, emlékekről beszélgető társaság már várja a következő kirándulást. 2003-ban Svájcot , az óriás hegyek birodalmát hódítja meg a csapat, gyere velem várnak a csúcsok... : )