2013. március 13., szerda

Gyere velem, vár a vadregényes FRANCIA NAGY KANYON...2.

Kalandra fel! Újra itt vagyok, folytatom... : )

"Érkezéskor a JEKA helyi képviselője, Erik bácsi üdvözli a csoportot. Ellát minket program ajánlatokkal, jó tanácsokkal és feltölti élelmiszer készleteinket. Gyorsan kipakolunk, ismerkedünk a faluval, és persze nagyon várjuk már a vacsorát. A főtt ételek elkészítésében nem, de a krumpli pucolásban, terítésben és mosogatásban nekünk gyerekeknek is segíteni kell.

Vidám krumpli pucolás
Senki sem zúgolódik, amikor a nyakába akasztják a kötényt, vagy a kezébe adják a szivacsot. A finom vacsora után nem kell ágyba kergetni minket! Jól ki kell pihenni magunkat, mert a következő héten kezdődik a nagy kaland!
Ismerkedés a faluval
Első kirándulásunk a falu fölötti kilátó hely
Megnézzük Aven Armand csodálatos cseppkő barlangjait. Elmegyünk Roquefort barlangjaiba is, ahol a híres sajt érlelődik. Az ínyencek nem csak nézelődnek, hanem kóstolgatnak is! És persze vásárolhatunk is belőle, így ha legközelebb bekukkantasz a szobánkba, nem biztos hogy a több napos zoknik és edzőcipők "illatát" érzed.
Aven Armand csodás cseppkövei
Roquefort, így készül a híres sajt
Felfedezzük a környék nevezetességeit busszal és gyalog egyaránt. Sétálunk Millau, Montpellier, Avignon, Nimes utcáin, elmentünk a Pont du Gard-hoz.

Pont du Gard, Avignon, Millau, Nimes elfáradtunk...
A fő attrakció azonban a kanyon, amelyet a Tarn folyó mélyített ki év milliók alatt. Ahogy itt állok a fölém magasodó sziklák között, felidézem mit is tanultunk az idén a föld felszínt formáló erőkről. Ez aztán a szemléltetés!
Ezen az úton közlekedtünk az autóbusszal naponta
Szabadidőnk nagy részét a folyó partján töltjük. Nekünk, akik a Tisza és a Duna partján lakunk, furcsa ez a keskeny, de állandóan zúgó, robajló vízi világ. Még az alacsony víz hőmérséklet sem tud visszatartani attól, hogy kihasználva a folyó sebes sodrását vitessük magunkat az árral. A bátrabbak kajakkal is leereszkedhetnek a folyón. A 11 km hosszú túra után alig bírjuk kivárni a vacsorát.

Indul a vízi túra
A sok-sok programnak köszönhetően fel sem tűnik, hogy máris eltelt egy hét. Sajnos eljön az indulás napja. Még egy utolsó séta a hangulatos utcákon, egy  búcsú pillantás a folyóra és már haladunk az autópályán a tengerpart felé.
Elérkezett a búcsú pillanata
Itt újabb élmény vár ránk, Nizzánál megmártózunk a Földközi-tenger azúrkék vizében. Letérünk az autópályáról Saint-Paul-de-Vence, a legszebb Provence-i erődített városka felé, barangolunk ódon házai között. Az este Monacóban talál minket, ahol a sétányról megcsodáljuk a kaszinókat, természetesen csak kívülről. Genova mellett egy ifjúsági szálláshelyen éjszakázunk.

A Riviérán is voltunk...

Az utunk hazafelé Olaszországon és Ausztrián át vezet. A Milánói dóm, a Garda-tó, és Verona, magával ragad az a "bizonyos" erkély.

Milánó, Garda-tó, Verona (ó, Júlia)...
Az éjszakai buszozás közben Júliáról és Rómeóról álmodok. Mikor felébredek, buszunk már jól ismert tájakon suhan velünk. A határtól hazáig vezető úton egyre csendesebbek vagyunk. Érthető, hiszen elfáradtunk, és alig várjuk a találkozást családunkkal. Én is azon kapom magam, hogy az ablakon kinézve nem a mellettünk elszaladó tájat látom, hanem az elmúlt 13 nap eseményei peregnek a szemem előtt. Minden együtt volt, ami egy utazáshoz feltétlenül kell: jókedvű társaság, kellemes időjárás, izgalmas programok és ne felejtsük ki a felsorolásból a remek ellátást sem.

A buszról leszállva mondogatjuk egymásnak: találkozunk jövőre egy másik helyszínen. Már itthon, a fotelban ülve a JEKA ismertető füzetét nézegetve arra gondolok, hogy Csehországtól Írországig, Norvégiától Spanyolországig, Svájctól Angliáig hány és hány gyönyörű hely várja még, hogy felfedezzük, fiatalabbak és idősebbek egyaránt."
Mennyi kaland, mennyi nyári élmény...
A következő év utazásai az angol Tó-vidék és Skócia rejtélyes vidékeire valamint egy nyolcadikos osztály búcsú kirándulására Csehországba, Prágába és a Berounka folyó völgyébe röpítenek el, kedves olvasóm...: )