2013. április 12., péntek

Hahó Anglia, máris indulunk!

Azt ígértem, nemsokára folytatom az útinaplóval, olvassátok hát az akkor még érettségi előtt álló diáklány naplóját:

"Útinapló Nagy-Britanniából
(2002.07.22. - 2002.08.06.)

2002.07.22. Hétfő:
Megkezdődött a nagy utazás. Ez a nap a haladás és az ismerkedés jegyében telt el. Kisebb-nagyobb szüneteket beiktatva, estére már Strasbourgban voltunk. A csoport új tagjai ismerkedtek a régi, tapasztalt és rutinos társakkal. Mire megérkeztünk a francia-német határ közelében fekvő városba, már összekovácsolódott a csapat.

Reimsi katadrálisnál  a sejtelmes mosolyú angyalokkal

2002.07.23. Kedd:
Irány Párizs! Útban a francia főváros felé megcsodáltuk  Reims hatalmas katedrálisát, és  híres reimsi-mosolyú angyalait (sejtelmes mosolyáról kapta a nevét). Kétnapos Párizsi tartózkodásunk első napján Versailles-hoz érve hatalmas tömeg fogadott minket, de mi mégis bejutottunk a palotába, és megcsodáltuk XIV. Lajos kedvenc tartózkodási helyét. A híres Tükörterem és a Kis-Trianon sem maradt ki a látogatásból. A nap azonban még közel sem ért véget. Csak ezután kezdődött el igazán! A vacsora elfogyasztása és a szállás elfoglalása után, a csapat esti sétára indult a híres Montmarte-on (művész negyed). Az este tizenegy órai időpont ellenére annyi ember nyüzsgött az utcákon, mintha fényes nappal lett volna. A Sacre Ceur és az éjszakai Párizs képe lenyűgöző volt. Visszafelé áthaladtunk a Pigall-téren, és "élőben" láthattuk a Moulin Rouge-t, a gazdagok legkedveltebb éjszakai szórakozóhelyét. Másnap csak ránk várt Párizs szíve...

2002.07.24. Szerda:
Reggeli buszos városnézés Párizsban. A körút első látnivalója a híres Bastille-tér volt, ami annak idején a Nagy Francia forradalom egyik legfontosabb helyszíneként, számos eseménynek adott otthont. A város legrégibb terén a Vogézek-terén egy filmforgatás kellős közepébe csöppentünk, így innen hamar tovább kellett állnunk. Nem maradhatott ki a Diadaloszlop, az Igazságügy minisztérium és Párizs legdrágább szállodája, a Ritz sem. A Gondolkodó Ember és a Calais-i polgárok szobrának (Rodin múzeum) megtekintése után Napóleon sírja következett, majd nyolc óra szabadidő Párizsban. Számos világhírű helyet látogattunk meg, többek között a Louvre (a híres üvegpiramissal) épületét, a Tüllériák kertjét, a hatalmas Obeliszket, a Diadalívet, a Modern Napkaput, az Eiffel-tornyot, a St. Chapell-t, a hatalmas Notre Dame-ot, a jövőt idéző Pompidou központot, a Luxemburg kertet, végül mindezt egy sétával zártuk a Szajna parton. Párizs modern negyedének (Défense) megtekintése (itt található a Fekete torony nevű épület, melyben a világhírű Sony cég székhelye található) után Calais felé vettük az irányt. Ezen az estén hagytuk el Európát...

Párizstól erre mentünk tovább

2002.07.25.  Csütörtök:
Hajnali fél háromkor végleg búcsút intettünk az öreg kontinensnek. Angol területre lépve Falkirk felé indultunk, útba ejtve Cambridge-t és York-ot. A híres egyetemi városban reggeli sétára indultunk, és idegenvezetőnknek köszönhetően számos érdekes dolgot is megtudhattunk erről a helyről. Többek között, hogy míg Oxford  humán beállítottságú egyetemi város, addig Cambridge a reál tárgyakra szakosodott.
Hosszú - hosszú utazás következett, majd egy városnézés Yorkban, katedrális, városfal...
A késő esti órákban érkeztünk meg skóciai szálláshelyünkre, Falkirkbe.

Skócia! Itt vagyunk!

2002.07.26.  Péntek:
Kezdődik a skóciai körút! A számos kastély közül talán a leghíresebb a Blair kastély, mely még a mai napig is az Atthol-család birtokában van, és itt is laknak. Ennek a megtekintésével vette kezdetét a szebbnél-szebb látnivalók sorozata. Hogy megértsük a skótokat, meglátogattuk a Kingussie-ban található Néprajzi Múzeumot.

Ezután meg sem álltunk utunk legészakibb pontjáig, a Skót - Felföld fővárosáig, Inverness-ig. Itt egy buszos városnézés következett, majd a Loch Ness-tó. Közös képek egy skót dudás úrral, a Loch Ness tónál, de a szörny nem volt ott :( . Forth William kikötővárosnál láttuk az óceánt, és azután irány a Felföld! Felkapaszkodtunk a hegyek meredek lejtőin és Glen Coe-ba érve elámultunk azon a csodálatos látványon, ami fogadott bennünket. Misztikus köd és felhő borította a hegytetőket, ez  gyönyörűvé varázsolta az egyébként is lélegzetelállító vidéket. Fájó szívvel indultunk tovább a skót tavak királynőjéhez, a Loch Lomond-hoz, és tovább kísért bennünket Rob Roy szelleme. Ez a tó sem okozott csalódást, egy újabb élménnyel gazdagodtunk. Este a táj szépségétől kavargó fejjel hajtottuk álomra fejünket.

2002.07. 27. Szombat:
Irány Skócia fővárosa, Edinburgh! Újabb palotalátogatás a Hollyroad Palace-ben. Ez, még ma is a királynő nyári pihenőhelye, így számos termet lezártak. a kastély fölé magasodik az Arthur-székének nevezett domb, mely a legendákból híres Arthur királyról kapta a nevét. A King Mile-on (királyi mérföld: 1 mérföld = 1600 méter) áthaladva az Edinburgh Castle-be érkeztünk. Ennek a kastélynak a terén rendezik meg minden évben a nemzetközi játékokat.

Innen indultunk állandó szállásunk,  az Angol - Tóvidék, a Lake Distrct Nemzeti Parkban lévő JEKA házak felé. Rövid megállót iktattunk be Gretna Green-ben, a híres kovácsmester falujában szemtanúi voltunk egy esküvőnek. Abbottsford-ban sétáltunk Sir Walter Scott udvarházának kertjében, áhítattal néztük szobáit, ahol világhírű művei születtek.

Az út ezután Keswickbe és Conistonba vezetett. A csapat egyik fele Keswickben, a másik pedig Conistonban lakott.

Közeledtünk utunk első felének végéhez...."

Hű - ha, ennyi élmény hat nap alatt? Tartunk egy kis pihenőt, és készüljetek az izgalmas kalandok sorára : ) ..