2013. október 23., szerda

Tirolban járt a Tiroller Troll Team

Marika élvezetes visszaemlékezései után nem szeretnénk, hogy a blog megszűnjön. Várjuk azon csoportoktól a beszámolókat, akik utaztak a JEKA-val és szívesen közzétennék élményeiket.

Az idén megrendezésre került Tiroli Ötös Diákvetélkedő és Nyereményjáték (www.jekajatek.hu) nyertes csapata 6 napot tölthetett teljesen ingyen a Lech völgyében. Olvassátok először az ő beszámolójukat:

Az elmúlt tanévben a Budaörsi Mindszenty József Római Katolikus Iskola és Óvoda 6. osztályának lelkes kis csapata részt vett a JEKA Hungária Utazási Iroda „Tiroli Ötös” Diákvetélkedő és Nyereményjátékán, melynek középpontjában Ausztria és a Lech – völgy állt. Sokat dolgoztunk azon, hogy minél jobban megoldjuk az izgalmasabbnál izgalmasabb feladatokat. Munkánknak meglett a gyümölcse. Mindannyian nagyon örültünk a hírnek,  hogy mi nyertük meg a 6 napos tiroli utazást.

Szeptember 16-án 7-kor gyülekezett a Tiroller Troll Team Budaörsön.  Integettünk a szülőknek és kezdetét vette a nagy kaland.

Végre elindult a busz...!

Az első izgalmas élményt Salzburgban a városnézés jelentette. Sétálgattunk az óvárosban, megnéztük a dómot és Mozart szülőházát.

Városnézés Salzburgban

Este 8 körül értünk szállásunkra, a mesés Stanzach falu központjában található JEKA házba.

Stanzach - Verriest JEKA ház

Másnap reggelre a körülöttünk lévő  hegyeket hósapka fedte be, aminek nagyon örültünk. Autóbuszunk Németországba vitt, hogy ellátogathassunk II.Lajos király mesebeli kastélyába, Neuschwansteinbe. A kastélyban megelevenedett a német mese és mondavilág.

Délután rövid városnézést tettünk Füssenben, majd a Lech vízesés megtekintése után a régió legújabb függőhídjáról gyönyörködhettünk a táj szépségében.

Csodálatos volt a vízesés...

Az este -  miután a finom vacsorát elfogyasztottuk - dramatikus játékokkal telt.
Dramatizált játékaink
Következő napon az Ehrenbergi vár múzeumában életre kelt a környék lovagjainak élete. Feladatlap segítségével ismerkedtünk a múltbéli élettel, korhű ruhákat öltve szituációs játékokat adtunk elő. Felpróbálhattunk lovagi páncélokat, lovagi tornát tekinthettünk meg és sok izgalmas dolgot tudtunk meg a lovagok életével kapcsolatban. Utána rövid túra keretében „elfoglaltuk” a dicső vár romjait. Az esti szórakozást a nap eseményeiből szőtt krimi történetek előadása jelentette.

Ahol mi is egy kicsit lovagok lehettünk...

A negyedik napon az 1800 méter magas Jöchlspitzére gyalogoltunk fel. Nem egészen így terveztük, de az esős idő miatt nem működött a felvonó. Ez nem szegte kedvünket. Meredek sziklák, havas csúcsok, csodazöld rétek, legelő bocik és a napsütötte Lech folyó völgyének látványa felváltva kápráztatott el bennünket. Szinte haraptuk a tiszta levegőt. Fent a csúcson mindenki megette a jól megérdemelt ebédjét, majd megjutalmaztuk magunkat  forró csokival. Ezen a napon még egy túra várt ránk. Késő délután 100 méter magas, 200 méter hosszú halálfélelmet idéző függőhídon áthaladva jutottunk el a Simsi vízeséshez. Félelmetes volt, ahogy a rengeteg víz lezúdult.

A híd...

Sötétedésre fáradtan értünk haza, de Ági néni meglepetés- palacsintája igazi gyógyír volt. :-)
Tirolban töltött utolsó napunkon a svájci határnál fekvő Lech városkából felvonóztunk a 2350 méter magas Rüfikopf csúcsra, ahol kellemes hóvihar fogadott minket.  Egy kis hógolyózás után egy újabb felvonóval a mormoták „lakhelyére” kirándultunk, örömmel számolgattuk a napon sütkérező mókás állatokat.

Délután 4 körül érkeztünk vissza Stanzachba. Ezen a napon mindenki megnézhette tüzetesebben a falut.

Sajnos elérkezett a hazautazás napja. Szomorúan szálltunk be a buszba, hiszen nagyon jól éreztük magunkat.
Köszönjük a JEKA-nak a szép programokat és a lehetőséget, hogy részt vehettünk ezen a csodálatos utazáson.
Mindenkit bíztatunk, vágjon bele egy ilyen utazásba, felejthetetlen élményben lesz részük!